5 TIPP, AMINEK SEGÍTSÉGÉVEL ELÉRHETED AZ ÁLOMSÚLYOD!

Megállíthatatlanul itt a nyár, ha előrelátó voltál akkor nem kelt benned pánikot a gondolat, hogy bikiniben lejts végig a Balaton parton. De mi van azokkal, akik a ráérünk arra még elvet követve kicsit megcsúsztak, vagy eleve el sem kezdték a nyári időszakra való felkészülést?

Itt álljunk is meg egy kicsit és beszéljünk először is arról, hogy a testünkre való odafigyelést nem kampányszerűen kellene végigcsinálni mint a választásokat, hogy aztán a nyár elteltével közel egy évig üljünk a babérjainkon és kezdődjön újra a pánikolás. Ha valakinek, hát nekem nem kell mondani, hogy mennyivel egyszerűbb és élvezetesebb a kanapén feküdve sorozatot bámulni és közben küldeni le sorban egymás után a csokit és a pattogatott kukoricát. Azt is aláírom, hogy sokkal jobban tud ízleni egy bolognai spagetti mint a párolt csirkemell főtt brokkolival. Azonban azzal is tisztában vagyok, hogy milyen érzés, amikor nem tudsz felvenni egy nadrágot, mert kihíztad és úgy áll rajtad, mintha a Michelin-baba hasonmásversenyre készülnél- rosszabb esetben pedig rád sem jön. Pontosan az ilyen dolgok miatt fontos, hogy az egészséges, tudatos táplálkozást és a mozgást beépítsük a napi rutinunkba és ugyanolyan természetes tevékenység legyen, mint a napi kétszeri fogmosás. Kifogások mindig lesznek és arra is rájöttem már, hogy senki másnak nem tudunk olyan profin hazudni, mint önmagunknak. Viszont a tűzoltás-szerű rapid fogyókúrák sosem lesznek hosszú távon eredményesek, és a női magazinok által sugallt "így fogyhatsz 10 kilót 5 nap alatt" típusú blődségek sem fognak csodát hozni. Az egyetlen megoldás az, hogy tudatosan, mindennap odafigyelünk és teszünk valamit a testünkért attól függetlenül, hogy bikiniszezon van-e vagy sem. Mivel nem a levegőbe beszélek és tudom hogy mennyire nehéz az ember lányának elkapni a fonalat, megosztok most néhány tippet, amelyek nekem beváltak és segítettek abban, hogy elérjem azt amiről sok-sok évig csak álmodoztam.

Motiváld magad!
Itt is igaz a mondás, hogy minden fejben dől el. Pontosan ezért ha már megvan az elhatározás, akkor ajánlatos csinálnod magadnak egy kis motivációs összeállítást. Gyűjtheted a gépeden egy mappába, lehet egy külön kis füzeted, amibe beleragasztod a neked tetsző képeket, vagy a legjobb, ha veszel egy parafatáblát és oda tűzöd ki a dolgokat. Így mindig szem előtt lesz, és ha elgyengülsz elég csak rápillantanod. Jó módszer még a hűtőre ragasztott kép is, így biztosan nem fogsz pizsiben kikúszni éjszaka egy kis privát nasi-partyra. Remek motivációs képeket, idézeteket lehet találni a Pinterest-en és aWe Heart It- en, ahol szintén gyűjteményekbe rendezheted a hozzád közel álló dolgokat.
Nekem nagyon sokat segít a saját kis fit-motivációs táblám, mert olyan helyre tettem ahol mindig szem előtt van, így ha lustaságra adnám a fejem, egyből farkasszemet nézek az álom-hasammal és már megyek is futni.
Az én motivációm



Találd meg a sportodat! 

Ez a legnehezebb része a dolognak, főképp úgy, ha azelőtt az emeletre való felmászás volt a legnagyobb aktivitás, amit kipréseltél magadból. A mozgás lényege sosem a szenvedés, mert akkor előbb-utóbb feladod és megutálod. Hiába hatásos sok száz nőnek Rubint Réka otthoni tornája, ha te mégis a falat kaparod attól, hogy már fél órája csak guggolgatsz fel-le és másnap járni sem tudsz. Mindenkinek van kedvenc sportja, csak fel kell fedezni. Rengeteg konditeremben van lehetőség, hogy az első alkalommal kedvezményes áron vagy akár ingyen kipróbálhasd az órákat. Lehet, hogy éppen olyan mozgásformába szeretsz bele, amire soha nem is gondoltál volna. Egy barátnőm például a Krav Maga megszállottja lett, míg egy másik rendszeresen Spinningel, a harmadik pedig a TRX-szel jegyezte el magát. Én pedig, a lustaság élő mintaképe a futásba szerettem bele két évvel ezelőtt, mert könnyű, hatékony és rettentő nagy sikerélményt tud jelenteni, hogy mindig nagyobb fejlődést mutatok.


Felejtsd el a mérleget

Az a szám, amit a mérleg mutat baromira nem számít. Én magam is beleestem abba a hibába, hogy minden reggel első utam oda vezetett és rettentően demotiválttá tudott tenni, ha nem fogytam egy dekát sem. A legjobb, ha leméred magad a kezdésnél, majd pedig havonta követed a változást. A kilók száma abszolút nem mérvadó, hiszen a lényeg az izom és a zsír arányán van. Sokkal jobban tudod követni a változást, ha centized a méreteidet, és ezeket az értékeket jegyzed fel. Szintén jó módszer a fotózkodás. Ha nem tudsz megkérni valakit, hogy csináljon rólad fázisképeket, akkor ez esetben bocsánatos bűn a tükörben fényképezés. Meglátod, remek móka lesz visszanézni az átalakulásodat.


Tudatosan bűnözz!

Ne áltassuk magunkat, olyan nincs hogy nem csúszik be egy kis csoki vagy egy szelet torta. Mindig kell valamit ünnepelni, mindig pont akkor kapunk egy tábla csokoládét a munkatársunktól amikor nekiálltunk az életmódváltásnak. Murphy törvénye. Az ember esendő, persze hogy előbb-utóbb nem tudunk ellenállni. Én pontosan ezért találtam ki, hogy a héten egy nap engedélyezek magamnak valami tiltott dolgot.Ez lehet csoki, fagyi, süti vagy éppen egy nagy adag jeges kávé tejszínhabbal. Így a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad, hiszen ha nem tenném ezt, akkor egy elborult pillanatomban biztosan felzabálnám a hűtőt. Így viszont normál keretek között kiélhetem a nassolási vágyamat.

Ne tűzz ki irreális célokat

Tudom, hogy nem jó ezt hallani, de a "fogyj 10 kilót két hét alatt" típusú dolgok nem működnek. Kivéve ha alapból 120-130 kiló vagy mert akkor igen, de normál esetben nem. Közhely, de tényleg igaz, hogy amit évek alatt szedegettél magadra, azt nem fogod tudni egy hónap alatt leadni. És különben is, nem fogyókúrázunk, hanem életmódot váltunk tehát gyakorlatilag a történetnek sosem lesz vége. Akkor meg mit számít, hogy 1, 5 vagy 12 hónap alatt éred el az álomsúlyod? A lényeg azon van, hogy jól érezd magad és sikerélményed legyen, nem az a cél, hogy visszagondolva az jusson eszedbe hogy éhes voltál, izomlázad volt és utáltad az egészet.



A következő bejegyzésben az otthon végezhető edzésprogramokról fogok írni, amelyben arra keresem majd a választ, hogy van-e értelme ezeknek a mozgásformáknak vagy valóban csak a konditermi edzés a hatásos.






2 megjegyzés

  1. Na jó. Már egy ideje hitegetem magam, hogy nemsokára elkezdem a mozgást és az életmódváltást, de ezeknek mindig csak egy része valósult meg. Most már égi jelnek tekintem, hogy ma ez a harmadik ilyen cikk, ami szembejött velem, szóval azt hiszem, sosem késő elkezdeni, vezeklésképp felülök párat, holnap pedig veszek egy parafatáblát és tűzögetek :D A helyzet nálam már tarthatatlan, köszönöm a löketet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, örülök ha megadtam a végső lökést :) Csak ügyesen, remélem adtam pár használható tippet, bár a képeid alapján nem szorulsz rá diétára, de te tudod :)

      Törlés

Köszönöm a kommented! Megeshet, hogy nem tudok azonnal reagálni, de minden esetben elolvasom a megjegyzésedet és előbb vagy utóbb válaszolok :) Tégy egy pipát az "értesítést kérek" felirat elé, így e-mailben azonnal értesülsz a poszthoz tartozó kommentekről.