NINA RICCI DÉDUNOKÁJA, AKI FEGYVERT ADOTT JÚLIÁNAK

Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy kisfiú Franciaországban, akinek a dédnagyanyja tündér volt, a nagypapája pedig varázsló. A kisfiú úgy nőtt fel, hogy tudta: egyszer majd tovább fogja vinni a családi hagyományt és örökölt varázserejével ő is teremt valamit, amivel beírja a nevét a történelembe.
Nagyjából így kezdődne a történet, ha mesét szeretnék fabrikálni annak az embernek a történetéből, aki újraértelmezte Shakespeare Júliájának fogalmát és olyan közel hozta a niche parfümök világát az átlagemberekhez, amennyire csak azt lehetséges.


Romano Ricci amellett, hogy észveszejtően dögös, olyan felmenőkkel dicsekedhet, mint Nina Ricci (akiről nekem mindig egy jóságos tündérkeresztanya jut eszembe), és fia, Robert Ricci, aki pedig 1948-ban létrehozta a világ egyik legikonikusabb parfümjét, a L'Air du Temps-et. 
A kis Romano gyakorlatilag a parfümgyár mellett nőtt föl, elmondása szerint folyton érezni lehetett a levegőben az illatkavalkádot (milyen mázlista, nekem gyerekkoromban a büdös olajgyár és a vaníliás-édes győri kekszgyár illatának keveredése jutott). Nagyapja akit mindig hőseként emleget, már korán bevezette a gyártás folyamatába, emellett pedig megtanította neki, hogyan különböztesse meg az összetevőket egy illaton belül. Utólag nézve szinte predesztinálva volt a sorsa. 
Felnőve aztán egy időre eltávolodott ettől az úttól. A parfümkészítést sosem tanulta iskolában, egy ideig egy parfümgyártó cégnél dolgozott termékmenedzserként, ahol a munkatársaknak fogalmuk sem volt róla, hogy milyen családból származik. Olaszos kinézetével, fiatal playboyként állandó szereplője volt az éjszakai életnek, nem mellesleg pedig  az autóversenyzés lett a szenvedélye. Végül 2006-ban úgy döntött, hogy létrehoz egy saját  parfümmárkát, amely amellett, hogy a niche vonalat követi, ad egyfajta új filozófiát  a parfümök mellé.





Na de álljunk is itt meg egy szóra és ejtsünk pár mondatot arról, hogy mi is az a niche. Azt hiszem, hogy a nagyon elvetemült parfümrajongókon kívül nem sokan hallottak olyan nevekről, mint a Xerjoff, az Amouage, az ETRO, vagy éppen Robert Piguet, hogy csak a leghíresebbeket említsem. Ennek legfőbb oka az, hogy niche parfümöket nem lehet hagyományos parfümériák polcain megtalálni (kivétel ez alól talán a Guerlain), a niche parfümök általában csak luxusparfümériákban és online elérhetőek. Hazánkban Zólyomi Zsolt nevéhez köthető az egyik ilyen üzlet, de az övén kívül még (ha jól tudom) egy pesti parfümériában is szaglászhatunk és vásárolhatunk niche alkotásokat. Másik oka a tömegek általi ismeretlenségnek pedig főként az áruk és az egyediségük. 
Tudni kell, hogy ezek az alkotások nem olcsók. Sőt, első látásra némelyiken kifejezetten riasztó árcédula fityeg, ennek egyszerű oka van: a niche kis manufaktúrákban készül, nem költenek marketingre, nem érdeklik őket az aktuális trendek és csak a legnemesebb illatanyagokkal dolgoznak. Magyarul minden cseppje maga a luxus és az exkluzivitás. Az árat viszont ellensúlyozza a tény, hogy ezek tartóssága oly mértékű, hogy egy-két csepp bőven elegendő belőlük. A mainstream parfümöktől eltérően niche illatot magunkra fújva biztosan nem fog visszaköszönni az illatunk a tömegben, és nem is fog beleidomulni az éppen aktuális trendbe. Pontosan ezért van például kitalálva az ilyen parfümöket forgalmazó helyeken az egyéni parfümtanácsadás, ahol profi és hozzáértő szakember segít megtalálni a hozzánk leginkább közelebb álló illatot. 


A Juliette Has a Gun-t hallva inkább asszociálnánk egy lányos rockbanda nevére, mint egy luxus niche parfümházra, azonban Romano-nak szerintem pontosan ez volt a célja. Eltérően a hagyományoktól, ő nagyon is a marketingre építette a céget, és megcélozta a fiatalabb réteget a márkával, hiszen valljuk be, a niche eddig az érett, felnőttebb korosztály világa volt inkább. A név természetesen Shakespeare Júliáját takarja, aki a 21. században újjászületve már nem az a szende kislány akit ismerünk, hanem egy erős személyiségű nő, aki a függetlenség vágya mellett megrögzött romantikus maradt. Olyan nő, aki nem függ már a férfitől, azonban hisz az igaz szerelemben, viszont nem rest bosszút sem állni, ha a helyzet úgy kívánja. Fegyvere pedig nem más, mint a szépsége, a csábítás és a parfümje.
Romano nem kisebb nevet hívott segítségül az első parfümök elkészítéséhez, mint a legendás illatkreátort Francis Kurkdjian-t, mert úgy érezte, hogy kezdetben szeretne egy igazán jó szakembertől tanulni. Órákat töltöttek együtt a laboratóriumban és két illat született ebből a kollaborációból, amikor végül Romano úgy döntött, hogy egymaga is képes lesz megbirkózni az illatkészítéssel.
Az elmúlt nyolc évben 10 + 2 illat született Júlia által inspirálva, mindegyik egy külön történet.

Miss Charming (2006)



A szűz boszorkány illata, aki egyszerre provokatív és engedelmes, elegáns és érzéki. Első ránézésre ártatlan, azonban ne bízz a látszatban! A rózsa szúrni is képes. 
Tavasz- Nyár, Nappalra
Fő összetevők: Marokkói rózsa, Pézsma és Piros gyümölcsök





Lady Vengeance (2006)



Egy olyan nő illata, aki ismeri a csábítás minden titkát. Nőies, magabiztos és érzéki illat, ami eleganciát és modernséget sugall.
Ősz-Tél, Éjszakára inkább
Fő összetevők: Bolgár rózsa, Pacsuli, Levendula






Citizen Queen (2008)



Egyszerre az elbűvölő, a merész és a félelmetes nő illata. A modern és a klasszikus keresztezése. Ez a személyes kedvencem, gyönyörű illat.
Ősz-Tél (de szerintem tavaszra is remek), Nappalra
Fő összetevők: Aldehid, Bőr, Labdánum, Írisz







Calamity J (2009)



Olyan illat, amelynek sem gyümölcsös, sem virágos jegyei nincsenek. Kifejezetten férfias, azonban mindez kifinomultan és lágyan megkomponálva.
Ősz-Tél, Éjszakára
Fő összetevők: Pacsuli, Írisz, Ámbra, Pézsma





Midnight Oud (2009)



Sűrű ködfelhő, amely rabul ejti az érzékeket, egyszerre fenséges és vonzó. Nekem ez már túl sok volt, mindig megfájdult tőle a fejem.
Tél, Éjszakára
Fő összetevők: Oud fa, Sáfrány, Pézsma






Not A Parfume (2010)



A világ legminimalistább parfümje, mindössze egyetlen összetevőből. Allergénmentes és döbbenetesen erotikus illat ami mindenkin máshogy érvényesül.
Bármikor
Összetevő: Cetalox





Romantina (2011)



A Romano és húga Antina Ricci nevéből komponált Romantina egy tipikus tavaszi kompozíció, amit a fehér virágok uralnak, emiatt egy bájos és romantikus illat lett.
Tavasz, Nappalra
Fő összetevők: Jázmin, Írisz, Narancsvirág, Madagaszkári vanília





Vengeance Extreme (2011)




Az anyaillat brutálisabb változata, ami intenzitását a nagy mennyiségű pacsulinak köszönheti.Érzéki és provokáló kompozíció, nem szende kislányoknak való.
Ősz-Tél, Éjszakára
Fő összetevők: Pacsuli, Bolgár rózsa, Madagaszkári vanília




Mad Madame (2012)



Az elegáns, magabiztos nő illata, aki tudja mit akar és nem fél azt megszerezni. Erőteljes, feltűnő illat, amely nem hagy kétséget afelől, kivel van dolgunk.
Ősz-Tél, Is-is
Fő összetevők: Rózsa-oxid, Feketeribizkerügy, Ambroxan





Anyway (2013)


Júlia újra minimalista, mindössze tizenöt összetevőből áll az Anyway és ismét bebizonyosodik, hogy a kevesebb több. Bőrközeli, intim és személyes illat, amolyan signature-féle. Nem mellesleg uniszex, mivel illeszkedik a viselőjéhez.
Tavasz-Nyár-Ősz, Nappalra
Fő összetevők: Zöld citrom, Neroli, Jázmin, Ambroxan





Oil Fiction (2013)



Limitált kiadású olajparfüm, orientális jegyekkel, amely szintén uniszex.
Ősz-Tél, Éjszaka
Fő összetevők: Bergamot, Ylang-Ylang, Írisz







Moon Dance (2014)



A luxuskollekció második kiadása, amely a tubarózsa és a fa ellentétét használja ki. Az illatot az éjszakai virágok inspirálták.
Ősz-Tél (Esetleg nyár), Éjszaka
Fő összetevők: Bergamot, Tubarózsa, Pacsuli.







Az árakat is viszonylag barátságosra lőtték be, hiszen egy Coco Mademoiselle árán már garantáltan egyedi illatkreációhoz juthatunk, ami ráadásul nem fog minden harmadik lányon és nőn visszaköszönni. Mivel elég sok illatból választhatunk, mindenki talál a személyiségének és az évszaknak megfelelő illatot. Az én top 3 illatom a Citizen Queen, az Anyway és a Not a Parfume. Persze nem robbantottam bankot, a hivatalos honlapról lehetőség van rendelni egy kilenc darabos illatminta szettet, amelynek ára mindössze 10 euro. Ez összesen 18 ml parfümöt jelent, és így kipróbálhatjuk a legtöbb illatot. Ráadásképpen, ha 2 hónapon belül rendelünk teljes kiszerelést valamelyik parfümből, akkor a minták ára levonásra kerül. Szerintem ez nagyon szimpatikus húzás. És nézzétek, hogy megadják a módját a minták kiküldésének is:



Próbáltatok már niche parfümöt? Szimpatikus az újragondolt Júlia?




8 megjegyzés

  1. 10 euró az elég olcsó, innentől kezdve már nem is annyira egyedi a dolog, szóval akár a drogériában is kapható illatokhoz hasonlóan bárki megveheti. Az elgondolás viszont jó, tetszik a sokféleség, bár én nagyon ritkán használok illatot, mert allergiás vagyok valamire, ami benne van az általam, meg anyám által próbált összes parfümben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kipróbálni mindenképpen olcsó, de egy üveg már elég drága az átlag árakhoz képest.
      A Not a Parfume pont olyanoknak lett kitalálva mint Te, antiallergén és csak egy összetevő van benne.

      Törlés
  2. De jó, nézegettem egy időben az egyik parfüméria kínálatában, de nem fogott meg, végül a Pillangók kergetése győzött egy másik cégtől. Viszont ahogy írod a minták küldésének van stílusa, ez tetszik, úgyhogy meg is rendeltem:) Izgatottan várom!Lehet, hogy elindítottál egy rendelési hullámot Magyarországról :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú de jó:)) Ezért jó blogot írni, olyan boldog vagyok ilyenkor. Remélem tetszeni fog valamelyik illat!

      Törlés
  3. Nekem nagyon-nagyon szimpi az egész elgondolás meg a koncepció, de még ez a barátságos ár sem az én pénztárcámhoz van szabva. Majd egyszer :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A minták ára nem olyan húzós, kipróbálni ki lehet esetleg :) Én is apránként gyűjtök a teljes kiszerelésre, a mintákon is 3 hónapot gondolkodtam, de abszolút megérte.

      Törlés
  4. A Not A Parfume a kedvencem! Egyszer kaptam belőle egy illatmintát, és még sok más niche -ből is...
    Az egyik sminkszeres dobozomba tettem a mintát. Azóta átvette az illatát, valami varázslatos amikor beleszagolok. Azóta nem is vettem ki onnan, hogy sokáig szagolhassam. Van akit ez az illat nem fog meg egyáltalán, de engem valósággal megbabonáz.
    Tök jó, hogy írtál róla! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú de szerencsés vagy, akkor volt mit illatolni :)
      A Not a Parfume egy mestermű, nagyon szerettem. Képzeld el, amikor hozta a postás a dobozt a mintákkal, na abban micsoda illatorgia volt...

      Törlés

Köszönöm a kommented! Megeshet, hogy nem tudok azonnal reagálni, de minden esetben elolvasom a megjegyzésedet és előbb vagy utóbb válaszolok :) Tégy egy pipát az "értesítést kérek" felirat elé, így e-mailben azonnal értesülsz a poszthoz tartozó kommentekről.