MAGYAR LUXUSKOZMETIKUMOK, AMIKET ALIG ISMERÜNK

Hogy mi a közös Audrey Hepburnben, Madonnában és Stingben? Fogós kérdésnek tűnhet elsőre, de elárulom: mindhárman magyar luxuskozmetikumokkal kényeztették a bőrüket. Idehaza meglepően keveset hallani a világhíres kozmetikai márkáinkról, pedig külföldön előszeretettel alkalmazzák mind a sztárok, mind a mezei emberek, itthon azonban -valószínűleg az áruk miatt -csak egy szűk réteg ismeri és szereti ezeket a termékeket.

Erno Laszlo


Az erdélyi születésű magyar bőrgyógyász  1927-ben nyitotta meg Budapesten a Tudományos Kozmetológiai Intézetet, ahol számos felsőbb osztályból való pácienst kezelt. Az itthoni sikereknek a háború vetett véget, 1939-ben New Yorkba emigrált, ahol azonnal meg is nyitotta a manhattani intézetet, amely később Erno Laszlo Institute néven vált híressé. Zseniális marketingstratégiát követve hamar óriási népszerűségre tett szert a cég. Az exkluzivitásra játszva a kezdetektől horribilis konzultációs és kezelési díjakat kértek, szigorú tagság volt érvényben és csak akkor jöhetett új tag, ha azt egy már meglévő beajánlotta. A cég a mai napig őrzi jó hírét, termékeik aranyárban kaphatóak. A minimalista csomagolásról és logóról azonnal felismerhető kozmetikumok idehaza parfümériákban és online kaphatóak.



Kaviczky

A neve alapján azt gondolhatnánk, hogy egy régi márka, azonban a Kaviczky-t csak a kétezres évek elején alapította egy molekuláris biológus-kozmetikus hölgy, Kaviczky Ágnes. A teljesen natúr kozmetikumok legfőbb hatóanyaga a Hévízi tó vize és iszapja, és ez teszi a Kaviczky-t egyedülállóvá a piacon. Minden termékük illatanyag- tartósítószer- és színezékmentes. A cég és Kaviczky Ágnes filozófiája, hogy bármi, ami az ember jólétét, egészségét vagy szépségét szolgálja, az földünk természetes kincseiből adódjon és ne legyen utánzat vagy hamisság benne. Ár tekintetében már az elérhetőbb kategóriába tartozik, azonban az átlagpénztárcához mérve még így is elég borsos.




Omorovicza

Külföldön nagyon népszerű, itthon szinte ismeretlen ez a magyar márka, amelyet egy svájci születésű, magyar származású arisztokrata, Omorovicza István alapított nejével 2006-ban. Számos külföldi magazin zengett ódákat a márkáról, többek között magyar csodának titulálva a termékeket, a brit Vogue szépségszerkesztői állítólag emiatt a márka miatt járnak budapesti kezelésekre. Teljesen természetes kozmetikumokról van szó, amelyek a magyar gyógyvizek pozitív hatásait egyesítik a krémekbe sűrítve. Ráadásul a cég szabadalmaztatott egy technológiát, amely révén az ásványi anyagok nagy mértékben beszívódnak a bőrbe. Idehaza online elérhetőek, illetőleg Omorovicza termékekkel dolgozó szépségszalonokban kaphatóak. Áruk miatt erősen prémiumkategóriás kozmetikumok.



Saulé Blanc

A honlap szerint soproni székhellyel rendelkező márkáról nagyon kevés információ érhető el, magyarul szinte semmi, ezért úgy sejtem, hogy főképp külföld felé nyitnak. Az alapító Szittner Adrienn. Ez a márka is  teljesen a natúr vonalon mozog, és a termálvizek jótékony hatásaira épít. 
Egyelőre hat termék érhető el, amelyek között micellás víz, arclemosó, szemkörnyékápoló és különböző hidratáló krémek kaptak helyet. Nagyon nagy pirospont, mert nem tesztelnek állatokon és a termékeik mentesek többek között parabénektől, SLS-től, állati összetevőktől és minden egyéb csúnyaságtól. Az árai alapján prémium kategóriás márka, kíváncsi leszek mikor fedezi fel magának a sajtó a termékeket, amik elég tetszetősre sikeredtek.



Ismeritek ezeket a termékeket? Esetleg használtátok már valamelyiket?


8 megjegyzés

  1. Azt hiszem Essiebutton ajánlott egyszer egy Omorovicza terméket az egyik kedvences videójában, tök büszke is voltam, hogy ez bizony magyar! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt a videóját pont nem láttam, de ez tök jó, viszi a hírünket :))

      Törlés
  2. Hát igen, ezek a kozmetikumok nagyon nem magyar ember pénztárcájához van sajnos igazítva. Hiszem, hogy itthon is népszerűek lennének ezek a termékek, csak az a fránya pénz.

    MySpirit termékekről mit tudsz? Az nem luxus kategóriás, de azért olcsónak sem olcsó. Megéri vajon az árát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A MySpiritet azért nem vettem bele, mert amikor legutoljára hallottam róluk, akkor csak két fürdőben, helyben volt kapható, de most nézem, hogy már webshop is van. Figyelmetlen voltam.
      Nem próbáltam még, de mivel biokozmetikumok és termálvizet is használnak, rossz nem lehet :) Csak az áruk ezeknek is... :S
      Kár, mert biztosan nagyon sokan megvennék őket, csak a fizetésük nincs összhangban az árakkal.

      Törlés
  3. Bevallom őszintén, egyedül Erno Laszlo-t ismertem innen, a többit sajnos nem :( De nem is engedhetném meg őket magamnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, sajnos ezeket csak a felső réteg engedheti meg magának :( Mindegy, álmodozni ér és legyünk büszkék rá, hogy mi magyarok is tudunk ilyeneket :)

      Törlés
  4. Használni? Hahaha :D Nálam eleve van egy lélektani határ, ami felett már nem költök kozmetikumra. A sok híresség sem néz ki jobban, mint az átlagember, annak ellenére, hogy szinte mindent megengedhetnek maguknak, látszik rajtuk a kor, a bőrhibák, hacsak nincs rajtuk filmes smink és szuper operatőr a közelükben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Költői kérdés volt :D Szerintem ez az egész árazás arra megy ki ezekben az esetekben is, mint amit Ernő László csinált a kezdetekkor. Minél drágább valami, az emberek annál hatásosabbnak gondolják és sokan hajlandóak is költeni a feltételezett minőségre.
      Pedig szerintem csak az összetevők vizsgálatával meg lehet állapítani, hogy adott krém jó lesz-e számpmra vagy sem és ennek semmi köze az árához.

      Törlés

Köszönöm a kommented! Megeshet, hogy nem tudok azonnal reagálni, de minden esetben elolvasom a megjegyzésedet és előbb vagy utóbb válaszolok :) Tégy egy pipát az "értesítést kérek" felirat elé, így e-mailben azonnal értesülsz a poszthoz tartozó kommentekről.