VAN FÉL ÓRÁD? TORNÁZZUNK! 30 Day Shred Projekt 1. rész


A blogon még nem írtam róla, de természetesen engem is megcsapott a szokásos, január elsejével kezdődő "new year, new body, new life" mozgalom szele. Közel két hete próbálok odafigyelni arra, hogy mennyit és mit eszem- ez többé kevésbé sikerül is- azonban be kell látnom, hogy mozgás nélkül csak egy helyben toporgok. Én az a típus vagyok, aki a levegőtől is hízik és a koplalástól sem fogy. Muszáj mozognom ahhoz, hogy a zsír elpucoljon a nemkívánatos helyekről,  e mellé pedig olyan lusta dög vagyok, amilyet csak rajzolni lehetne
.



Sajnos az utóbbi hónapokban eléggé elszaladt velem a ló, abbahagytam a TRX-et és semmit nem mozogtam már több, mint negyed éve. Az evőkém persze remekül működik, igazi hedonista alkat vagyok, ha eszünk, hát együnk rendesen elven élem az életem. Szóval nem vagyok rá büszke, de csúnya állapotok vannak jelenleg és miután eleget dagonyáztam az önsajnálat mocsarában tábla csokikat majszolva, eljött az ideje hogy odacsapjak és visszanyerjem azt a testet, amiért egyszer már alaposan kiszenvedtem.

Hát én most megmászom másodszorra is


Mivel a kondim a béka segge alatt van pár méterrel, nem gondolom azt, hogy egyből futással kellene kezdenem, de megmondom őszintén, hogy Rubint Rékához sincsen idegzetem, no meg őt inkább akkor szeretem használni, ha már csak alakítgatni kell a formán. Jelenleg viszont először valami formát kellene felvenni, úgyhogy régi barátnőmet hívtam segítségül, aki nem más, mint Jillian Michaels.

És az ok, amiért ez a bejegyzés megszületett az nem más, mint hogy nyilvánosság előtt kijelentsem, hogy minden nap lesz fél órám arra, hogy tornázzak a programjára. Hajlamos vagyok néhány nap alatt elveszíteni a lelkesedésemet, de miután most itt bejelentem a dolgot, ciki lenne feladni, nemde? :)
A másik ok pedig az, hogy titeket is buzdítsalak arra, hogy kezdjetek neki velem együtt. Mindenkinek van fél órácskája amit ki tud szorítani a napjából és ez a program tényleg nem tart egy perccel sem tovább. 



A 30 Day Shred egy háromrészes, egyenként 10-10 napig végzendő program, egyre nehezedő intenzitással. A program azt ígéri, hogy a 30. nap végére akár 10 kilótól is megszabadulhat a delikvens. Persze nem vagyunk naivak, ehhez olyan étrend és nagy kitartás is szükséges, no meg kisebb súlyból ez eleve lehetetlenség egy hónap alatt 10 kilót veszíteni egészségesen.

Hogy miért választottam ezt a tornát kezdésnek?

- Csak fél óra bemelegítéssel és nyújtással együtt. Kezdetnek tökéletes és nem veszi el a lelkesedésemet a napi 1 órai szenvedéssel
- Egyszerű, mindenki számára kivitelezhető gyakorlatok
- Nem kell egy kisebb konditerem hozzá, csak egy pár súlyzó és egy matrac (vagy szőnyeg)
- Nem kerget a tatár és nem nagyok az ismétlésszámok
- Öt perc után izzadsz
- Kombinálja a kardió és az izomépítő gyakorlatokat, ez által a maximumon van a zsírégetés
- Fél óra után úgy érzed hogy végigment rajtad egy kamion. Ergo tényleg átmozgat.


Ma reggel ébredés után nem sokkal fogtam és nekiugrottam a programnak és megint rá kellett jönnöm a közepe táján, hogy csak nekiállni nehéz, mert ha már csinálom akkor nagyon is élvezem.


Az 1. nap tapasztalatai:

- A kondim, mint olyan vagy nyugdíjba ment, vagy világot lát én nem tudom hova lett, de nincs sehol.
- Végigcsináltam mindent, de egyes gyakorlatoknál nem bírtam az összeset ismétlésszámot
- A térdem nagyon tropa, vigyáznom kell vele
- Kellemesen elfáradtam és sokkal több energiám van reggel óta mint amennyi eddig volt az utóbbi időben


Természetesen torna után csináltam magamról egy fotót, amit soha senkinek nem fogok megmutatni, inkább meghalok. Viszont ez arra lesz jó, hogy nyomon tudjam követni a változásokat a  hetek során. Összesen négy hét lesz, így négy fotót készítek. 
Nem tűztem ki konkrét célt, igazából addig szeretném csinálni amíg újra meg merek állni a tükör előtt viszonylag elégedetten.
Én azt tapasztaltam magammal kapcsolatban, hogy sokkal jobban szeretek reggel mozogni, mert akkor még friss vagyok és eltökélt. Ha délutánra vagy estére halasztom a dolgot, akkor sokkal nagyobb az esélye annak, hogy elsumákolom és kifogásokat keresek. Mindenki érzi magán hogy mikor van több energiája, kedve és motivációja mozogni. Ha te nem vagy egy morning person, akkor csináld munka vagy suli után.

1. nap

Mostantól ha nem is minden nap, de  hetente többször  jövök egy 30 Day Shred naplóval, amiben beszámolok nektek a tapasztalataimról és a haladásomról. Azt tervezem, hogy reggelente ezzel a programmal nyitok, esténként pedig előveszem a kis gépemet amit karácsonyra kaptam és lenyomok rajta pár percet. És ha minden jól megy, akkor hamarosan újra futhatok is. A futásnál nincs jobb zsírégető módszer számomra. Az étkezést természetesen szigorítom még jobban, ha lesz rá igény, akkor hozok recepteket és ötleteket is.

Szeretném, ha ezzel a bejegyzéssel titeket is motiválnálak kicsit, és ha nem is pont ezt az edzésprogramot, de bármilyen mozgást elkezdenétek ha eddig nem tettétek volna.
Az első részt ITT találjátok, remélem sokan velem tartotok!

Zárásként néhány előtte-utána kép azokról, akik végigcsinálták a 30 Day Shred programot:









Ki tart velem? :)




28 megjegyzés

  1. Ezekben a képekben nem hiszek, nem tudok hinni, de nagyon kíváncsi vagyok a változásra, hogy mennyit jelent nálad ez a program. Ha tényleg jó, akkor lehet végigcsinálom én is. :) Nekem is kellene mozognom, mert az én kondim is oda. Olyan szomorú, hogy 3-4 hónap kihagyás után lehet előröl kezdeni kb az egészet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mármint úgy nem hiszek bennük, hogy 1 hónap alatt ekkora változást értek el.

      Törlés
    2. Hát én sem mondom hogy nem vagyok szkeptikus, 10 kilót nem várok, de remélem valami látszani fog majd.
      Igen, sajnos nagyon hamar ki lehet esni az ütemből, utána meg kínszenvedés visszarázódni...

      Törlés
  2. Uhhhh en is kivancsi vagyok, otthon nekem sem lesz kondiberletem, szoval en is a youtubet vetem be. Mindenkepp irj es hajra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, minden héten jövök a részletekkel :)

      Törlés
  3. Először is sok siket és kitartást! :)
    Én most szüneteltetem az edzést a vizsgaidőszakomra, nem kell még egy tényező, ami elvonja a figyelmem (bár így megteszi más). Jilliant és a módszerét ismerem és mondhatni, nagyon intim viszonyba kerültünk, mikor nyáron minden ruhadarabom leizzadtam a képernyő előtt 2 perc után :D Jó is, hogy mondod, februárban vele kezdek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Réka! Neked meg sok sikert a mostani dolgaidhoz, ha meg lement a hajtás, akkor randizz te is Jilliannel! :D

      Törlés
  4. Ez a post most nagyon jól jött. Én kereken két hete kezdtem el újra figyelni magamra, de minden nappal egyre jobban érzem magam. Heti 4x járok le a sarki terembe edzeni, aerob mozgást igyekszem végezni, hogy a zsírégető tartományba tartsam a pulzusom (de a taposógépet imádom, ott viszont az egekbe fut a pulzusom :( ) Az étkezésemre szigorúan figyelek, napi 5x eszem egészségesen.

    Amúgy szerintem ugyanolyan típus vagyok, mint te: a levegőtől is hízom, és ha nem tornázok semmit sem fogyok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálok, ha már elkezdted akkor már nyertél :) Kitartás, és ne add fel az első nehézségnél, akkor biztosan eredményes lesz :)

      Törlés
  5. Ugyanennek a programnak a lvl1-ét csináltam sokáig, mert nem erősített meg annyira, hogy a lvl2-t bírjam. Egy idő után meg uncsi volt, így csináltam mást. Egyébként tényleg jó, szerettem, hogy mindig akkor mondja, hogy ne állj meg, amikor megálltam volna. :D Annyi jó hatása volt, hogy az állóképességem javult, de mivel nem nyomtam le a 30 napot, így nem tudok másról beszámolni.
    Kitartást kívánok hozzá! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dóri! Hát, bevallom, hogy még én sem csináltam végig a 30 napot, valahogy mindig elfelejtődött meg elveszett a lelkesedésem félúton. Na de majd most! :D

      Törlés
  6. Kitartás, irigyellek az elszántságodért. Most, hogy ennyien követnek, nem hagyhatod abba :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igazad van, ezzel most így jártam. De jó motiváció az biztos

      Törlés
  7. Sok sikert és kitartást kívánok neked! Ismerem az érzést, én is tudok lusta disznó lenni, főleg egy átmelózott nap után, amikor hulla fáradtan már nincs kedvem nekiállni tornázni. De muszáj csinálni kell. Mondjuk én heti háromszor szoktam 1-másfél órát, mert minden nap tényleg nem tudom megoldani, viszont ez a 3 nap nagyjából beállt az életembe. Néha ugyan kimarad, de nem dőlök a kardomba tőle, nem veszi el a lelkesedésemet. Folytatom, ahol abbahagytam és biztos lesz még pozitív eredmény, csak idő kell hozzá. Kívánom neked is a legjobbakat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Szilvi, én mindig nagyon inspirálónak találom az ezzel kapcsolatos írásaidat, komolyan csodállak a kitartásodért :)

      Törlés
  8. Imádom az ilyen bejegyzéseket! Én is sok sikert kívánok,jó lesz ez. Van olyan,hogy az ember nem tudja mindig betartani ugyanazon a napon a tornát- velem is sokszor megesik. Ugye a munkától függ,hogy éppen mikor hogy van az ember beosztva és ahhoz kell alkalmazkodni.
    Ha visszaolvasol a blogomban,ott láthatod,hogy én is mióta mesélek ilyen fitness élményekről-szóval csak örülök ha más is belekezd (: Meg ugye sose késő ;)

    A másik amit még mondanék,hogy egyértelmű,hogy nem Rubint Rékával kezdesz. Azt mindig is nagy hülyeségnek találtam,ha valaki bumm a közepébe csapott. El kell kezdeni és fokozatosan és aztán alakul,hogy mennyit bírsz. Előrehaladva egyre jobb lesz a teljesítő képességed: ezt én is veszem észre magamon (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Az a baj, hogy én hamar feladom ha nem csinálom rendszeresen, elég 1-2 nap kihagyás és lőttek az egésznek. Fél órám meg mindennap van, lecsípem a netezésből maximum. Olvastam nálad ezeket a bejegyzéseket(igaz még nem mindet) és nagyon ügyes vagy és kitartó. Csodállak érte.
      Nem akartam bumm a közepébe semmiképpen sem, de nem is akartam valami extra könnyűvel kezdeni, mert szeretem érezni hogy csinálok valamit. Ez a progi pont azért jó, mert fokozatosan durvul be. Az első rész kicsit nehéz, de simán megcsinálható, a második már durva, a harmadik meg állítólag nagyon gyilkos. Majd kiderül:) Jövök az update beszámolókkal majd :D

      Törlés
    2. Tudom mit mondasz: anno nekem is volt olyan,hogy leálltam és onnan iszonyú nehéz újra kezdeni! De ha van olyan ember aki bátorít és érzed rajta hogy tényleg jót akar neked és szurkol,nem pedig verseng veled akkor hidd el az nagyon motiváló tud lenni.
      Nagyon drága vagy,köszi szépen: ez például jól esett (: ♥
      Mindenképpen számolj majd be,engem nagyon is érdekel :D Meg ugye ez is motivál ;) A napokban nekem se jutott annyi időm magamra-új munkahely,új beosztás, újrakalibrálni az egész időbeosztásom. De ma pl. tornáztam kicsit hasra,meg nem rég jöttem meg a futásból (mondjuk nem vittem túlzásba-de jól esett,plusz ilyenkor elmúlik az éhségem,ami este határozottan előny :D) ^^

      Törlés
    3. Ez tök érdekes egyébként, hogy bármilyen mozgás után én sem leszek éhes. Szóval duplán hatásos a mozgás :D
      Amennyire elszánt vagy, egészen biztosan eléred a célodat, én szorítok :)

      Törlés
    4. Ahogy mondod :D
      Hát néha én is vissza esek ám. Tavaly előtt jó formába voltam,de akkor karácsonykor visszajött egy csomó és most megint azzal szenvedek. Most ráálltam a futásra esténként,mikor hazaesek a munkából-meglátjuk mi lesz. Ez az ötlet most azért jött,mert a torna és a futás között van különbség. Míg a tornától nem fulladok már ki,a futástól első alkalommal igen. Szóval minden gyakorlat és mozgás forma máshogy hat/erősít.. vagy hogy fogalmazzam (:

      Törlés
    5. A karácsony (meg úgy alapvetően a tél) nekem is nagy ellenség. Olyan vagyok mint a medvék, jól betermelek a hideg ellen :D
      Értem amit mondasz, teljesen igaz. Nekem a futás a legjobb, semmi nem pucol le olyan jól és olyan hamar. Februártól elkezdem én is megint, addig meg kicsit helyrehozom a kondimat.
      Bombanők leszünk nyárra :D

      Törlés
    6. Ez tuti ilyen ösztönös dolog nálunk,mert a telet nem lehet megúszni :D Mondjuk az is igaz hogy nem ettől az egy hónaptól fogunk drasztikusan elhízni :D Mert ahogy a fogyáshoz is sok idő kell,a hízás se megy olyan gyorsan :D

      Én bevallom,most próbálkozom először a futásos módszerrel. Régen jártam edző terembe (nem tudom mennyi tapasztalatod van neked ezekkel kapcsolatban), és ott a bemelegítés a taposó pad volt és utána használtam a futópadot-de nem futottam rajta,csak erőltetetten sétáltam és fokozatosan emeltem felfelé- tudod mintha dombnak felfelé mennél :D Na ezektől is átalakultam.
      Ezért merek megint megpróbálkozni vele,csak most a tényleges futással: itt is kilőttem a kifogást,miszerint allergiásan befulladok. Miután bemantráztam,hogy ez marhaság,láss csodát nem fulladtam meg, sőt,tök jól tudtam levegőt venni.
      Na mindegy,nem rizsázok,csak jó az új élmény (:

      A bomba nő nem is kérdés :D

      Törlés
    7. Jártam egy időben kondiba, de uncsi volt mert az edző állandóan ugyanazokat csináltatta, a futópadon engem sem engedett futni pedig én akartam. Pár kiló ment le, de az igazi az volt amikor magamtól mentem és szabadban futkároztam.
      Az biztos hogy ha magaddal megbeszéled a dolgokat, akkor menni fog. Ha bebeszélted vola hogy áh, ettől tuti be fogsz fulladni akkor úgy is lett volna.

      Törlés
    8. Volt edződ is? Ez tökre jól hangzik. Én azt csak láttam mikor másoknak segített. Nekem akkori barátom mutogatta meg a dolgokat és onnan tudtam mi fán teremnek az eszközök.
      Nem mondta mért nem enged futni? Lehet nem akarta megterhelni az ízületeidet. Én most azért is mertem neki állni,mert akkora felesleg nincs rajtam mint volt és ezzel elfutkározok. Nekem tudod mi nehéz néha?! Elindulni. Amikor már rávettem magam/kitörtem a lustaságból,akkor már onnantól jó szokott lenni :D
      Fulladni remélem nem is fogok már!

      Törlés
    9. Egy rövid ideig igen, de aztán tényleg mindig ugyanazokat csináltatta, úgyhogy meg is untam. Magamtól is képes voltam megtalálni az ellipszis tréner után a biciklit...Súlyokat nem engedett használni, mondván szerinte fogynom kellett nem izmot építeni --->bullshit
      Ne is mondd, nekem mindent elkezdeni nehéz, főleg ez az öltözés, cipőhúzás, elindulás a legnehezebb. Mikor már csinálja az ember akkor még élvezetes is :)

      Törlés
  9. Ez de nem normális: bőven lehet kis súlyokkal dolgozni,az még nem lesz izomépítő hatású. Én is használok másfél kiló súlyt a karomra és nem lett hájas izmom :D
    Ajaj-tegnap este ugyanez volt: beültem húgomhoz és elkezdtem cipőt húzni...de közbe bambultam a tv-t,dumáltam húgommal...szóval szenvedtem míg megindultam :D Meg ilyenkor jön az hogy ezer más dolgot csinálnék. De gondolom ez elmúlik majd idővel,amint kialakul a megszokás (:
    Te amúgy hogy haladsz? (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom én, meg akkor is tudtam, de most álljak le vele vitatkozni? :D
      Ismerős a dolog. em tudom hogy megszokás lesz-e vagy csak szorgalom marad, passz.
      Tegnap kihagytam egy napot mert nagyon szarul voltam, de amúgy megyeget. Jön majd a poszt :)

      Törlés
    2. Persze nyilván nem :D Bolondokkal amúgy sem érdemes :D
      Hát majd ha kialakul,akkor majd én is beszámolok róla,hogy mit gondolok róla és majd összevetjük. (:
      Oksika,kíváncsi vagyok (: Amúgy nem para ha az ember kihagy néha egy egy napot- én is kihagyok néha (pl. ma is),mert nem mindig úgy érek haza,vagy nem vagyok otthon,vagy akármi (:

      Törlés

Köszönöm a kommented! Megeshet, hogy nem tudok azonnal reagálni, de minden esetben elolvasom a megjegyzésedet és előbb vagy utóbb válaszolok :) Tégy egy pipát az "értesítést kérek" felirat elé, így e-mailben azonnal értesülsz a poszthoz tartozó kommentekről.